rondje spanje portugal - Reisverslag uit Roses, Spanje van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu rondje spanje portugal - Reisverslag uit Roses, Spanje van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu

rondje spanje portugal

Door: marjolein en theo

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Theo

07 Oktober 2016 | Spanje, Roses

woensdag 5 oktober

Het is vandaag zwaar bewolkt, maar toch 25c. Lekker weer dus. We gaan op de fiets het natuurgebied (delta van de rivier) verkennen. Het blijken allemaal rijstvelden te zijn. De meeste zijn al geoogst, maar er zijn ook nog stukken waar ze druk bezig zijn. We hebben zo'n 25/27 km gefietst. We hebben helaas geen flamingo's gezien. Na de lunch doet Theo de was en ik ga met Vinter wandelen. Er is een pad naast het strand. Verderop zitten er geen mensen meer en gaan we het strand op. Om de paar meter ligt er een dode vis. Ben begonnen met tellen, maar er ook weer mee gestopt. Het zijn er gewoon te veel. Het rare is dat Vinter er ook niet aankomt of in gaat rollen. Hij snuffelt even en loopt weer verder. Ook hebben we hele rare roze trosachtige sponsige dingen gezien. Geen idee wat dat was. Dan kom ik een man tegen die in Spanje woont. (Nederlander) De honden spelen en we komen in gesprek. Hij vertelt dat de mensen in dit gebied straatarm zijn. Ze leven van de rijst en/of van 8 weken toerisme. De dodo vissen? Tja door de rijstverbouw, komen de chemicaliën in zee. Even verderop in zee drijft een groot plakkaat dode vissen. Die spoelen ook aan. Er wordt niets aan gedaan. Dan is er helemaal niets meer voor deze mensen. Wt een bizarre wereld. De zee gaat dood, maar ach wat moeten we anders?? Waar zijn nu al die richtlijnen van de EU. Ach laat ik me ook maar niet zo druk maken. dat doen ze hier ook niet. Dit is wel een beetje de keerzijde van het mooie (vakantie)land Spanje. Ik lust geen vis, maar zou toch even nadenken als dit op je bordje ligt. Gister was er een jonge vader die met zijn baby'tje aan het spelen was Hopelijk houd het kindje hier niks aan over.
We spelen nog een spelletje scrabble. Ik mocht niet een het woord reuken maken. Nou ja!!!!
Morgen weer verder. De muggen zijn hier verschrikkelijk.

donderdag 6 oktober.

We rijden rond 10u weg uit L' Ampollo. De man bij de receptie vraagt of we gaan vanwege het weer (zwaar bewolkt) Nee dat niet. Toen vroeg hij hoe ik het vond hier. Ik zei dat ik het strand vies vond, er liggen overal dode vissen. Ja dat kwam door een storm en de gemeente maakt het niet meer schoon in oktober. Jaja. We hebben al deze weken nog geen storm gezien.........
We rijden ongeveer 300km en zijn bijtijds rond Fiqueras. We besluiten om het Dali museum te bezoeken. De camper kunnen we parkeren op een veldje aan de rand van de stad. Omdat het zo bewolkt is (af en toe ene bui) en rond de 20c durven we het aan om Vinter in de camper te laten. Het is 10 min lopen naar het museum. Er staat een rij van ongeveer een uur om binnen te komen. Dat doen we dus maar niet. We lopen terug en vinden een camping die nog open is. (vele zijn al dicht) in L"Escala. Camping Illa Mateua. Dan gaat het regenen. Hopelijk worden het nog een paar droge dagen. We hebben per slot van rekening nog een week om via Frankrijk thuis te komen. Veel campings zijn gesloten. Het seizoen is echt voorbij.
km stand 5111 km

vrijdag 7 oktober.

Weer een prachtige dag vandaag. Zon en rond de 24c. Het gekke is dat we af en toe zeggen dat we het koud hebben. Je went erg snel aan de hoge temperaturen. De camping is nog maar half in gebruik. We zouden hier ook niet hoog zomer willen staan. Te groot (6,4ha) De omgeving is prachtig. Steile kliffen en een blauwe zee. Mooie witte huizen met fantastisch uitzicht over zee. We maken een lange wandeling over die kliffen. Vinter is net een berggeit. Zo handig als hij zich beweegt. Af en toe zo eng langs de diepe afgronden. Ook nog even gesnorkeld, maar niet veel leven gespot. Onze Duitse buurman heeft allerlei tips voor de omgeving en de terugreis zoals campings langs de route. Handig zo'n buurman.

• 07 Oktober 2016 - 21:13

Gee:

Hoi lieverds hier is het rustig najaarsweer. Fijn dat alles rustig verlopen is. Hoe lang reizen jullie nog? Dikke kus uit vinkeveen.

• 10 Oktober 2016 - 19:51

Marjolein En Theo Feenstra:

aloha daar in Vinkenveen
    als alles goed gaat komen we aankomend wknd weer thuis (snik) het reizen bevalt ons zo goed dat het wel weer moeilijk acclimatiseren zal worden.

groetjes uit een beetje bewolkt L'Escala

• 15 Oktober 2018 - 19:31

Ria Zwaard:

Ik heb met veel plezier jullie reisverslag spanje portugal gelezen. Leuk om jullie avonturen te lezen en er wat van op te steken. groetjes Ria

Marjolein en Theo

We hebben verschillende dingen staan op onze bucketlist. Daar staat o.a. op een grote reis van Nederland naar Beijing. Nu gaat ons dat niet lukken in 7 weken. Maar wachten tot we met pensioen gaan duurt echt te lang. Bovendien moeten we dat ook nog zien te halen. Om ons heen zien we ook wel andere dingen gebeuren. En ja wanneer mag je met pensioen? Misschien moeten we wel tot 70jaar!! Dus we hebben camper gekocht een Cipro uit 2004. Het plan is over land naar Griekenland te rijden. We vertrekken 15 augustus. Nu heeft Tim nog even zijn handen vol aan de grote beurt voor de camper. We hebben PBL uren gespaard waardoor we zo lang vakantie konden opnemen. Laat het avontuur maar beginnen.

Actief sinds 02 Aug. 2014