rondje spanje portugal - Reisverslag uit Altea, Spanje van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu rondje spanje portugal - Reisverslag uit Altea, Spanje van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu

rondje spanje portugal

Door: marjolein en theo

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Theo

29 September 2016 | Spanje, Altea

maandag 26 september.

Het is behoorlijk bewolkt, goede dag dus om verder te rijden. Na de boodschappen rijden we om 11u weg. Dwars door de Sierra Nevada. Het landschap wisselt heel sterk Het ene moment zijn de bergen in een mooie terra kleur, dan weer geel. Ook alle vormen zien we. Het is prachtig om te zien. Het is ook zo stil op de weg, het lijkt erop of we de enigen zijn die er rijden. We stoppen bij Tabernas. Hier gaan de bergen over in een heel bergachtig/woestijn landschap. Bij dit dorp werden verschillende westerns opgenomen. Er zijn een aantal soort van pretparken die laten zien hoe de films worden opgenomen. Er staat ook met grote letters Texas Hollywood op de berg. Als een verwijzing naar het echte Hollywood. Je herkent details in het landschap ook terug uit de films zoals de houten palen voor de elektra kabels. We rijden tot ongeveer 16u en zijn dan weer 350 km dichter bij huis. We vinden een plek aan het strand bij camping Playa de Mazarron. Een heel erg grote camping (670 plaatsen en dan nog wat bungalows) waar veel mensen overwinteren. Het is net een dorp waar iedereen elkaar kent. Weer een ervaring rijker, maar niks voor ons. Vinter vind het hier FANTASTISCH. Het is namelijk een hondenstrand. En voor het eerst sinds langere tijd kan hij echt lekker los en heerlijk rennen. We blijven morgen nog en dan verder naar Altea Eens kijken waar onze familie zo graag heen gaat elk jaar.
km stand 4205 km

Dinsdag 27 september.

Mooi weer, rond de 30c. We brengen wat uurtjes door op het strand en in zee. Vinter mag gewoon mee en los op het strand. Hij vindt het geweldig en blijft heel goed bij ons. Alleen als ik de zee in ga wil hij mee, maar de golven vindt hij zo eng. 1 Keer gaat hij koppie onder. Dan is hij genezen en gaat op de kant zitten wachten tot je eruit komt. Zo lief. Dee camping vinden we wel heel apart. Zoveel plekken en dan strak achter en naast elkaar zonder veel groen/bomen. De meeste mensen staan hier 2-3 maanden. Maar ook vaak de hele winter. Ik zou hier wel een "t is hier fantastisch" film kunnen maken, lijkt me erg leuk.
Morgen gauw weer verder.

Woensdag 28 september.

Om 8 uur schrikken we wakker. Het waait heel hard en de luifel danst voor de camper. Hij moet of vast of ingedraaid. De lucht is inkt zwart. en al gauw komen de eerste regendruppels. We gaan vlug uit bed en de boel is dan ook snel opgeruimd. De regen stelt niks voor. 10 Druppels en het is al weer over. De luchten lijken wel heel erg, maar er valt niks uit. Al vlot rijden we richting Altea, waar Eva en Ricardo een appartement hebben. Jammer dat ze er niet zijn. Gezellige camping aan het strand en leuke boulevard, camping Cap Blanche. De middag brengen we wandelend door richting centrum. Een aardig eind. Na een terrasje besluiten we om vanavond op de fiets terug te gaan. We hebben ondertussen contact met Eva, wat een lekker restaurant is. Ze adviseert Palamar aan het eind van de Boulevard. Helaas deze is gesloten. We vinden een ander. Restaurant Sabor en daar hebben we zo lekker gegeten, opgesierd met een Cava. Het is een Belgisch restaurant met vriendelijk Belgische prijzen.
Tegen 23u weer terug bij de camper om een kaartje te leggen.

Marjolein en Theo

We hebben verschillende dingen staan op onze bucketlist. Daar staat o.a. op een grote reis van Nederland naar Beijing. Nu gaat ons dat niet lukken in 7 weken. Maar wachten tot we met pensioen gaan duurt echt te lang. Bovendien moeten we dat ook nog zien te halen. Om ons heen zien we ook wel andere dingen gebeuren. En ja wanneer mag je met pensioen? Misschien moeten we wel tot 70jaar!! Dus we hebben camper gekocht een Cipro uit 2004. Het plan is over land naar Griekenland te rijden. We vertrekken 15 augustus. Nu heeft Tim nog even zijn handen vol aan de grote beurt voor de camper. We hebben PBL uren gespaard waardoor we zo lang vakantie konden opnemen. Laat het avontuur maar beginnen.

Actief sinds 02 Aug. 2014