zuid Engeland 2017 - Reisverslag uit Dawlish, Verenigd Koninkrijk van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu zuid Engeland 2017 - Reisverslag uit Dawlish, Verenigd Koninkrijk van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu

Door: marjolein en theo

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Theo

08 September 2017 | Verenigd Koninkrijk, Dawlish

Zondag 3 september
We besluiten ivm het weer verder te trekken.
De dag begint droog en zwaar bewolkt. Het waait stevig en het duurt niet lang of de regen begint. Die zal helaas de hele dag aanhouden. We rijden ong 115 km naar Chichester. De weg is smal, veel bochten en het wegdek is slecht. Het meest van de tijd 2 baans met onwijs veel rotondes. Het landschap is mooi glooiend, heuvels en heel veel schapen. Af en toe door kleine dorpjes waar de tijd lijkt stil te staan. Wat erg opvalt is dat veel engelsen tanden missen. Blijkbaar is de zorg hiervoor niet echt goed. Onderweg doen we boodschappen bij een shoppingmall, waar het lastig is om de camper te parkeren. Over de 115 km doen we ruim 3 uur en dan is het nog een "mainroad". Snelweg is hier niet te vinden.
Tegen 14 u vinden we de camping Red House Farm camping. Het is er uitgestorven. Zou op het strand zijn, maar die zien we hier echt niet!!
Wel erg schoon sanitair. Het weer laat het niet toe om wat te ondernemen. De stad is 12 km verder. Dus brengen we de middag door in de camper. Morgen hopelijk beter.

Maandag 4 september.
Het is droog maar zwaar bewolkt. We besluiten Chichester niet gaan bezoeken, maar even verder te rijden naar een camping vlakbij Southampton. Deze camping ziet er beter uit en is ook nog redelijk vol bovendien. En door de ACSI kaart een stuk goedkoper. Camping Sunnydale Farm in Netley. We nemen de fiets naar het station en daar de trein naar Portsmouth. Wat hebben we daar veel gelopen. Naar de haven en een poging om het centrum te vinden. (wat niet is gelukt). We waren denk ik erg verwent door Hastings. Want dit kon ons niet bekoren.
Morgen gaan we Southampton onveilig maken. Een vrijwel droge dag vandaag gehad!!!!!!

Dinsdag 5 september.
We worden om 9 u wakker en horen geen regen. Het is wel heel erg bewolkt. Na het ontbijt gaan we op de fiets naar Southampton. Best een grote stad met 190.000 inwoners. Het centrum is gauw gevonden dankzij mijn navigatie. Het is geen centrum met veel oude gebouwen en spreekt ons niet aan. Er is een wandeling langs de oude stadsmuur. Het zijn maar kleine stukjes muur en niet erg indrukwekkend. We zoeken uit hoe de oversteek is naar de Isle of Wight. Dat was nog best ingewikkeld met al die verschillende ferry's. Morgen gaan we met de fiets over.
de rest van de dag in de camper want het regent katten en honden (cats and dogs zo zeggen ze dat hier)

Woensdag 6 september.
Het beloofd een droge dag te worden en dat was het ook. Zelfs af en toe piept de zon erdoor.
We fietsen rond 10.30 naar de ferry van 11 u naar de Isle of Wight.
Mijn fiets laad niet meer op, waarschijnlijk is mijn accu stuk. Dat is hier wel erg vervelend want het zijn steile heuvels.
We zijn net op tijd op de ferry en de enige met de fiets. Volgens het boekje is het eiland heel fietsvriendelijk. Die ervaring delen we niet. Op de meeste wegen fiets je op een hele drukke weg. Ook wordt er bijna niet aangegeven waar je naartoe moet. Met heel veel klimmen en dalen vinden we Monkey Haven. Dit lijkt op stichting AAP. Ze nemen apen en vogels op die geen toekomst meer hebben. Sommige verhalen zijn zo schrijnend. Triest dat zo'n opvang nodig is. De rondleiding is heel onderhoudend. Daarna fietsen we (ik ben intussen kapot van de bergen) naar Newport, waar we in een pub even uitrusten. Heerlijk op een zachte bank met een pint!!
Dan proberen we terug te fietsen naar de ferry. Dat gaat zeker sneller dan heen, maar het blijft zwaar fietsen op een E-bike zonder motor!!
In Southampton eten we in een brouwerij. Het bier is zoooo lekker, er zit een lichte citrussmaak aan (helaas niet te koop, wordt teveel gedronken in het restaurant) We eten er ook en het is overheerlijk. Dan nog de weg omhoog naar de camper. Het was een HEERLIJKE dag.

Donderdag 7 september.
Nou het eten van gisteravond heeft me behoorlijk lang dwars gezeten. De hele nacht ben ik aan het spoken en overgeven. Ik ben goed beroerd. Toch rijden we vandaag verder naar het natuurgebied New Forest. Waar de wilde New Forest pony's wonen, We komen terecht op camping Denny's Wood. Er zijn is geen sanitair en elektra.
De paarden eten, liggen, lopen gewoon op de camping tussen de campers en caravans. Hoe bijzonder. Wel oppassen waar je loopt, want de mest ligt er natuurlijk ook.
Ik slaap even 2 uur om de slapeloze nacht in te halen. en stappen we op de fiets om de omgeving te ontdekken. (weer bergje op en bergje af. Dwars door het bos. We zien nog een ree en tientallen paarden. De openbare weg die het gebied kruist daar lopen de paarden ook gewoon wat voor oponthoud zorgt. Mooi om te zien.
Bij een boerderij kopen we brood en Orange Ginger Marmelade (homemade). Ons doel was de abdij van Beaulieu. Daar maken ze cider. Gevonden hebben we t wel, maar het is een dag vullend programma voor 25 pond. Er zit dan ook een automuseum bij. Om 16.30 u gaan we dat maar niet meer doen. De boel sluit om 18 u. Terug naar de camper. Ik voel met erg slap heb maar 2 crackers gegeten over de hele dag. En het fietsen is erg inspannend. Vroeg naar bed en morgen weer verder.

Vrijdag 8 september.
We verlaten deze prachtige plek, omdat een douche toch wel erg lekker is. We kiezen voor een camping die boven op een klif ligt bij de zee.
Het is 166 km verderop. We doen er 3 1/2 u over. In dit gebied zijn er geen snelwegen. De wegen zijn smal en gaan door erg leuke kleine stadjes/dorpjes met de leukste huizen. Sommige met erg mooie rieten daken die over de nog bijzonder versierd zijn.
Als de weg op sommige stukken 4 baans wordt rijd er ook een trekker die alles ophoud. Het is een prachtige route.
Als we bij de camping aankomen, blijkt die helemaal volg te zijn. Dus verder maar weer. We vinden een plek boven op een heuvel in Dawlish, camping Lady's Mile Hollidaypark.
We zijn het zat en doen nog wat boodschappen. We moeten een nieuw opstapje halen die zijn we vergeten in New Forrest. Ook halen we de accu van mijn fiets uit elkaar. Er zit wat vocht in en ja hoor hij laad weer op, wat fijn!!!!
Morgen kunnen we weer fietsen. Het sleuteltje van het extra deurslot is ook weer terecht. Gevonden in een broekzak van Theo.
Ook goed nieuws is dat we kunnen tekenen bij de gemeente Almere voor de aankoop van de grond. Hoera!!

• 10 September 2017 - 13:01

Lidy:

Leuk verslag Marjolein. Ik had het je niet nagedaan heuvel op zonder motor. Met die sleutel zou ons ook kunnen gebeuren en gefeliciteerd met het laatste goede bericht.

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Dawlish

29-8

Dit jaar willen we eens wat anders. Dus hebben we gekozen voor zuid Engeland. We boeken een ferry van Duinkerken naar Dover en weer terug.
Omdat we van de winter al 2 weken in Egypte zijn geweest, hebben we maar 2 weken voor deze vakantie.
Doordat het tekenen van ons nieuwe huis is uitgesteld, kunnen we toch wat eerder weg en wordt het 2,5 weken vakantie.
We zijn er echt aan toe. De laatste weken was een soort roller coaster. We rijden om 10u thuis weg en tanken op de snelweg. Maar als we weg willen rijden, geeft het contact aan dat we een code moeten invoeren???? Dit hebben we nog nooit gehad. De sleutel gaat ook niet uit het contact, wat nu! Ineens kom ik op het idee dat we met een automaat rijden en moet hij in de P stand staan. Tja dat is het gelukkig. (toch knap voor een vrouw) De reis verloopt voorspoedig en na een lunch onderweg en een paar files, zijn we rond 14.30 in Duinkerken.
Het is erg warm en we twijfelen of camping, of gewoon op een parkeerplaats staan. Het wordt camping La Licorne aan het strand in de duinen. Het kost maar €14,-. Het is heerlijk op het strand en de zee ziet blauw. We gaan meteen zwemmen en daarna dichtbij het water op de handdoek opdrogen. Wat we niet in de gaten hadden, was de vloed die op kwam zetten. Toen ik Theo zijn slippers langs zag drijven, zag ik het pas. De handdoeken dreven toen al. Dikke pret dus. In de avond barst de regen los en gaan we de camper in. Die stinkt nog steeds erg naar koeienmest. (hij overwintert bij een boer) Hoe krijgen we die lucht eruit. Geen idee.
O, weer pech het lekt in de camper. Via het dak komt de regen binnen. wat nu??
Naden moeten waarschijnlijk gekit worden. Zo balen dit.
Juist in Engeland is het weer niet erg voorspelbaar.

Woensdag 30 augustus.

De hele nacht tikt de regen op het dak, onweer en harde wind. Wat een rotweer, het houd ook de hele dag aan. Met handdoeken vangen we het regenwater wat naar binnen sijpelt op. Wat balen we hiervan. Het grootste deel van de dag brengen we binnen door. Als het droog is besluiten we langs het strand de stad in te lopen. Maar al gauw stort de regen neer. Alsof die gewacht heeft tot we uit de camper waren. Als 2 verzopen katten komen we weer op de camping. Alle natte kleding uit (zelfs ondergoed is nat) We besluiten om niets meer te ondernemen, morgen weer een dag.
het warm water en de verwarming doen het ook niet. Oorzaak??? (zekeringetje???)
gelukkig valt de lekkage nogal mee. Het wordt ondanks de flinke regen van vannacht en vandaag niet heel erg nat binnen.