zuid Engeland 2017 - Reisverslag uit Hastings, Verenigd Koninkrijk van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu zuid Engeland 2017 - Reisverslag uit Hastings, Verenigd Koninkrijk van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu

Door: marjolein en theo

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Theo

03 September 2017 | Verenigd Koninkrijk, Hastings

donderdag 31 augustus

als we wakker worden schijnt de zon. wat heerlijk nu kunnen we alle zeiknatte spullen even drogen. we moeten voor 12u van de camping af.
we zetten de camper op een parkeerplek v oor campers en wandelen richting centre Dunkerque. het is een stevige tippel. (ong 1uur) onderweg nog even zeeziektepillen halen (nausees et voinissement) het centrum stelt niet veel voor. we besluiten langs de boulevard terug te lopen. hier is wat meer te beleven. strandweer is het niet 18c. er zijn veel terrasjes en het is tijd voor mosselen. Theo vindt het heeeeerlijk. en ik de salade chevre ook erg lekker.
tegen 16u zijn we weer bij de camper die er gelukkig nog staat. tegen 17u besluiten we om vast naar het oversteekpunt te rijden. DFDS is zo'n 26 km. de avond en nacht brengen we door op het parkeerterrein. we zijn zeker niet de enige. we vermaken ons kostelijk met al die verschillende mensen die hier neerstrijken. de wekker staat op 4.15u we moeten om 4.30 inchecken bij de gate.
tot morgen.

vrijdag 1 september.

onze lieve vinter is jarig vandaag 3 jaar geworden. we slapen slecht en dat valt niet mee !!!!
maar de zonsopkomst op de ferry maakt alles goed. we blijven fotograferen, het is zo mooi. elke minuut is weer anders. Jammer van de Nederlandse trucker zonder gebitje. hij heeft hele verhalen tegen ons. we verstaan er alleen geen woord van. hij blijft ook achter ons aan lopen.
we gaan maar even naar binnen om van hem af te komen.
ook de witte krijtrotsen in Dover zijn indrukwekkend. we besluiten om niet te ver te rijden. het is mooi weer en zonde om dan lang in de auto te zitten.
het is nog vroeg want het is een uur vroeger in Engeland.
een camping uit het ACSIboek maar deze heeft geen plaatsen meer. alleen chalets.
dan komen we in het plaatsje Rye. het is heel oud met vakwerkhuizen. wat zijn de huisjes klein en de deuren laag. je kan er niet rechtop door.
we rijden verder. de wegen zijn erg smal en ook slecht onderhouden. het links rijden is geen probleem en went dus gauw.
in Hastings vinden we een camping hoog boven het stadje. camping Shear Barn. even weer een bui, maar verder weer lekker weer.
we blijken alleen op de verkeerde plek te zijn gaan staan. (ze hebben 3x een plek met nr10???)dus even verkassen.
morgen gaan we het dorp in. tot nu toe vinden we Engeland erg leuk. wel jammer dat ze op de boot de hoes van onze fieten hebben gestolen. waarschijnlijk ging het om de fietsen, maar die zitten vast met een kettingslot aan de camper.

zaterdag 2 september.

Een prachtige dag. de zon schijnt blauwe lucht en 20c.
theo gaat hardlopen. hij doet na de vakantie mee aan de zorg marathon. (met een team van 10 man dus maar 4,2 km) voor het goede doel dus.
ik doe de camper op het schuifslot en ga douchen. als ik terugkom blijkt het sleuteltje niet maar aan de bos te zitten. heel vreemd. ik hoop dat theo hem heeft meegenomen en wacht op een stoel. theo heeft hem dus niet mee. we maken een toren van een stoel en het opstapje en ik kruip duur het (gelukkig) open raam. zag er niet uit in mn badjas. haha
van de onderhoudsman op de camping lenen we een ladder en theo plakt de kitnaad op het dak af met tape. hopelijk blijft het regenwater buiten.
dan fietsen we naar het dorp nou ja fietsen ........
theo gaat zelfs lopen want het is zo steil dat zijn remmen het niet goed doen. we komen uit in de vissershaven van Hastings. het ziet er erg leuk uit, veel fish and chips tentjes. en bissers die de vis direct aan de man brengen verser kan het niet. er is ook een kabeltreintje de clif op. boven heb je een prachtig uitzicht op de stad. als we beneden zijn belanden we in het oude centrum met veel pubs en antiekwinkels. we gaan op een terrasje zitten en vermaken ons enorm met de typetjes die langs komen
denk aan little Brittain. zelfs de Only Gay in the Village kwam langs.
terug op de fiets is zo heftig steil dus lopen we maar weer een stuk. wat ook niet meevalt want de fietsen zijn best zwaar met alle boodschappen. er is ook live muziek vanavond. we geen kijken, maar vinden niet veel aan.
hidiehi, hodieho gehalte is erg hoog.

• 03 September 2017 - 17:38

Lust En Hans. :

Wij hebben wel het sleuteltje nog, maar geen slot meer. Na jouw verhaal gaan we er zeker weer 1 kopen. Voor de de boot naar Gallon nemen woensdag. Have fun.

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Hastings

29-8

Dit jaar willen we eens wat anders. Dus hebben we gekozen voor zuid Engeland. We boeken een ferry van Duinkerken naar Dover en weer terug.
Omdat we van de winter al 2 weken in Egypte zijn geweest, hebben we maar 2 weken voor deze vakantie.
Doordat het tekenen van ons nieuwe huis is uitgesteld, kunnen we toch wat eerder weg en wordt het 2,5 weken vakantie.
We zijn er echt aan toe. De laatste weken was een soort roller coaster. We rijden om 10u thuis weg en tanken op de snelweg. Maar als we weg willen rijden, geeft het contact aan dat we een code moeten invoeren???? Dit hebben we nog nooit gehad. De sleutel gaat ook niet uit het contact, wat nu! Ineens kom ik op het idee dat we met een automaat rijden en moet hij in de P stand staan. Tja dat is het gelukkig. (toch knap voor een vrouw) De reis verloopt voorspoedig en na een lunch onderweg en een paar files, zijn we rond 14.30 in Duinkerken.
Het is erg warm en we twijfelen of camping, of gewoon op een parkeerplaats staan. Het wordt camping La Licorne aan het strand in de duinen. Het kost maar €14,-. Het is heerlijk op het strand en de zee ziet blauw. We gaan meteen zwemmen en daarna dichtbij het water op de handdoek opdrogen. Wat we niet in de gaten hadden, was de vloed die op kwam zetten. Toen ik Theo zijn slippers langs zag drijven, zag ik het pas. De handdoeken dreven toen al. Dikke pret dus. In de avond barst de regen los en gaan we de camper in. Die stinkt nog steeds erg naar koeienmest. (hij overwintert bij een boer) Hoe krijgen we die lucht eruit. Geen idee.
O, weer pech het lekt in de camper. Via het dak komt de regen binnen. wat nu??
Naden moeten waarschijnlijk gekit worden. Zo balen dit.
Juist in Engeland is het weer niet erg voorspelbaar.

Woensdag 30 augustus.

De hele nacht tikt de regen op het dak, onweer en harde wind. Wat een rotweer, het houd ook de hele dag aan. Met handdoeken vangen we het regenwater wat naar binnen sijpelt op. Wat balen we hiervan. Het grootste deel van de dag brengen we binnen door. Als het droog is besluiten we langs het strand de stad in te lopen. Maar al gauw stort de regen neer. Alsof die gewacht heeft tot we uit de camper waren. Als 2 verzopen katten komen we weer op de camping. Alle natte kleding uit (zelfs ondergoed is nat) We besluiten om niets meer te ondernemen, morgen weer een dag.
het warm water en de verwarming doen het ook niet. Oorzaak??? (zekeringetje???)
gelukkig valt de lekkage nogal mee. Het wordt ondanks de flinke regen van vannacht en vandaag niet heel erg nat binnen.

21 September 2017

14 September 2017

11 September 2017

08 September 2017

03 September 2017

Marjolein en Theo

We hebben verschillende dingen staan op onze bucketlist. Daar staat o.a. op een grote reis van Nederland naar Beijing. Nu gaat ons dat niet lukken in 7 weken. Maar wachten tot we met pensioen gaan duurt echt te lang. Bovendien moeten we dat ook nog zien te halen. Om ons heen zien we ook wel andere dingen gebeuren. En ja wanneer mag je met pensioen? Misschien moeten we wel tot 70jaar!! Dus we hebben camper gekocht een Cipro uit 2004. Het plan is over land naar Griekenland te rijden. We vertrekken 15 augustus. Nu heeft Tim nog even zijn handen vol aan de grote beurt voor de camper. We hebben PBL uren gespaard waardoor we zo lang vakantie konden opnemen. Laat het avontuur maar beginnen.

Actief sinds 02 Aug. 2014