rondje spanje portugal - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu rondje spanje portugal - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu

rondje spanje portugal

Door: marjolein en theo

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Theo

16 Oktober 2016 | Nederland, Huizen

donderdag 13 oktober

Precies 7 weken onderweg vandaag!!! Wat gaat het snel.
Een echte reisdag naar Parijs. We nemen de peage dan redden we het makkelijk OEF is dat schrikken, we moeten €90,- aftikken. De reis toch maar verder afmaken via Route National. Het rijden in deze camper is heel relaxed. Automaat en cruise control. Dus op de rechte stukken alleen maar sturen. In de bergen moeten we het zelf doen. Zo trekt de wereld aan je voorbij me een prachtig uitzicht. We hebben al onze cd's op een harde schijf staan en zingen dan ook gezellig mee. Van Pink Floyd, Anouk, Blof tot zelfs Hazes. Vinter vindt het rijden minder. Hij zit in een tuig en vast. Maar op de campings heeft hij het naar zijn zin. Helemaal de vorige in L'Escala. De Duitse buurman was helemaal weg van hem en kwam hem steeds masseren. We staan nu op camping Le Chene Gris in Faremoutiers. Normaal erg duur (€48,- p/n) maar nu €17,- Nog veel voor een lauwe douche maar oké.
Morgen een dagje Parijs de trein stopt tegenover de camping. Prima service hier.

vrijdag 14 oktober

De wekker staat op 7.45. Maar ver daarvoor zijn we al wakker door de intercom van het station. Vinter uitlaten, Bacquetje eten en op naar de trein van 9.45u. Ze werken aan het spoor dus de 1e trein vertrekt om deze tijd en de 1e terug gaat om 15.15 vanuit Parijs. Hopelijk houd Vinter dat vol. Hij mag wel mee, maar moet dan een muilkorg om (hebben we niet en willen we niet) Bovendien vindt hij de trein doodeng als deze langsrijdt, laat staan als hij erin moet stappen. Het is droog in tegenstelling tot gisteren, toen het de hele dag regende. Het plan is om de catacomben te gaan bezoeken. Maar er staat een rij van zeker 2 uur, dat doen we dus niet. We wandelen wat in de stad en eten heerlijk Libanees. Ook de Notre Dam van binnen bekeken. Als we terug zijn bij de camper barst de regen los. Jammer voor Vinter. Hij heeft echt een hekel aan regen. Als we wandelen zien we nog een ree, hoe leuk. Morgen de laatste etappe en dan zijn we weer thuis. Het was een heerlijk ontspannen vakantie. Het werk wacht weer op ons. Dinsdag a.s. beginnen we allebei weer.

zaterdag 15 oktober.

De laatste etappe naar huis. Toch over de peage. Als we moeten afrekenen, drukt Theo op de info knop en meldt dat het bedrag niet klopt. Zonder gezeur wordt er 30% van het bedrag afgehaald. Hadden we dat eerder geweten. Wat een prachtige reis was het . Totaal 6712 km gereden.
Dank je wel 2 lieve mannen die mee waren. Zonder jullie was het nooit zo leuk geweest.
Tot de volgende reis.

Marjolein en Theo

We hebben verschillende dingen staan op onze bucketlist. Daar staat o.a. op een grote reis van Nederland naar Beijing. Nu gaat ons dat niet lukken in 7 weken. Maar wachten tot we met pensioen gaan duurt echt te lang. Bovendien moeten we dat ook nog zien te halen. Om ons heen zien we ook wel andere dingen gebeuren. En ja wanneer mag je met pensioen? Misschien moeten we wel tot 70jaar!! Dus we hebben camper gekocht een Cipro uit 2004. Het plan is over land naar Griekenland te rijden. We vertrekken 15 augustus. Nu heeft Tim nog even zijn handen vol aan de grote beurt voor de camper. We hebben PBL uren gespaard waardoor we zo lang vakantie konden opnemen. Laat het avontuur maar beginnen.

Actief sinds 02 Aug. 2014