rondje spanje portugal - Reisverslag uit Altea, Spanje van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu rondje spanje portugal - Reisverslag uit Altea, Spanje van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu

rondje spanje portugal

Door: marjolein en theo

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Theo

01 Oktober 2016 | Spanje, Altea

Donderdag 29 september

Precies 5 weken onderweg vandaag. Wat vliegt de tijd. We hebben een slechte nacht gehad. Het waaide erg hard. Boven alle plekken hangen doeken om wat schaduw te geven en die waaien op en neer/heen en weer. Vinter vind dit heel eng en duikt zo bij ons in bed. De grote lummel, dat past natuurlijk niet. Tegen 7.30 gaat het ook nog heel hard regenen. Er valt de hele ochtend behoorlijk wat regen naar beneden. Voor het eerst zitten we een ochtend in de camper. Tegen 13u klaart het op en is het weer warm met een zonnetje. Ik wandel met Vinter naar een vuurtoren die op een klif staat in zee. Prachtige wandeling. Op de klif staat dat je hier vaak dolfijnen kan zien, maar helaas niet gespot. Theo was niet mee. Die wilde wat slaap inhalen na vannacht. Als ik terug ben rond 16.30, wil ik een afkoelen in zee. Hoge golven, kiezelstranden gauw diep. Ik word meegesleurd door een hoge golf en kome hard op mijn hoofd terecht. Bijna weer verdronken (engeltje mee denk ik) Heb nog hoofdpijn. Als ik later mijn bikini uitdoe, zit er een hele verzameling stenen in. Vanavond gaan we even kijken bij de Live muziek in de kroeg om de hoek.

Vrijdag 30 september.

Gisteravond naar de bar om de hoek. Er is elke avond Live muziek. Als we binnen komen speelt er een band, maar daar zijn we niet kapot van. Naast ons zit een groep Engelsen. Een van de mannen gaat het podium op en even later speelt hij mee. Het word al iets beter. Dan komt (blijkt later) zijn vrouw erbij als zangeres en dan klinkt het al behoorlijk. Er word de hele avond door in diverse formaties gejamd. Ze weten de mensen op de dansvloer te krijgen waaronder wij ook. Het was heel gezellig. Vandaag verder rustig aan gedaan. Een heleboel was weggewerkt enz. Het plan om naar de oude stad te gaan is niet gelukt. Doen we morgen, blijven we gewoon nog een nachtje. Vanavond rondje over de boulevard, wie weet gaan we nog even naar het kroegje met Live muziek. Het weer is super, 28-30c en het koelt 's nachts af tot 21c.

Marjolein en Theo

We hebben verschillende dingen staan op onze bucketlist. Daar staat o.a. op een grote reis van Nederland naar Beijing. Nu gaat ons dat niet lukken in 7 weken. Maar wachten tot we met pensioen gaan duurt echt te lang. Bovendien moeten we dat ook nog zien te halen. Om ons heen zien we ook wel andere dingen gebeuren. En ja wanneer mag je met pensioen? Misschien moeten we wel tot 70jaar!! Dus we hebben camper gekocht een Cipro uit 2004. Het plan is over land naar Griekenland te rijden. We vertrekken 15 augustus. Nu heeft Tim nog even zijn handen vol aan de grote beurt voor de camper. We hebben PBL uren gespaard waardoor we zo lang vakantie konden opnemen. Laat het avontuur maar beginnen.

Actief sinds 02 Aug. 2014