rondje spanje portugal - Reisverslag uit Granada, Spanje van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu rondje spanje portugal - Reisverslag uit Granada, Spanje van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu

rondje spanje portugal

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Theo

23 September 2016 | Spanje, Granada

woensdag 21september

Vandaag weer verder reizen. Hoe mooi Sevilla ook is, we zijn een beetje zat van steden kijken en rijden. We willen een paar dagen niks, beetje lezen, zwemmen etc. We rijden richting Malaga en vinden een camping net even buiten Malaga. Camping Valle Niza Playa. Het laatste gedeelte van de rit gaat door de uitlopers van de Sierra Nevada. Mooi landschap maar erg droog en dor. We komen lekker bij in het zwembad. Het is rond de 30c. 's Avonds wandelen we langs het strand met Vinter. Erg aanlokkelijk is het hier niet. Het zand is grauw van kleur en er ligt een grote dode vis in het water. Vinter heeft ook wat in zijn bek. Het blijkt een stuk vissnoer met haakje te zijn. Gelukkig kunnen we het er nog uit trekken. Hij had het al een heel stuk doorgeslikt.

donderdag 22 september.

Een heerlijke luie vakantiedag. Zwemmen, zonnen, fietsen haar het dorp. En hup hij is alweer om. Morgen gaan we verder naar de Sierra Nevada. Bij toeval mensen tegen gekomen die we ook al hadden gesproken in Bilbao. De wereld is klein.

vrijdag 23 september.

We hebben een camping uitgezocht vlakbij Granada in het gebergte van de Sierra Nevada. Er loopt een snelweg dwars door de bergen. Af en toe steil omhoog, maar de camper doet het met gemak! We genieten van het uitzicht. Het is zo'n prachtig/machtig gezicht die hoge bergen. Heel anders dan de Alpen. Ze zijn niet erg groen, wel is er veel landbouw. Veel kassen maar dan van wit plastic. Ook kun je hier 's winters skiën. De hoogste top is hier 3384mtr. De camping is klein maar gezellig en het sanitair is mooi ingericht. Camping Reina Isabella in La Zubia. We vragen bij de receptie of we kunnen fietsen naar Granada. Hij lacht. Alles kan, maar lijkt 'm geen goed idee met dat drukke verkeer. Eigenwijs als we zijn, gaan we toch proberen. Theo kiest eerst het Alhambra. Nou, niet zo'n goede keus. Een hele steile klim met haarspeldbochten. Op een gegeven moment geven we t op. Het is ook 35c. Er is een restaurantje, waar je op het dak zit met een prachtig uitzicht over de stad en verder. We bestellen 2 bier (halve liter) en krijgen er tapas bij, olijven, tortilla en bij het 2e glas wat kip. Bij mij valt het echt verkeerd. We hebben dikke lol dat 1 bocht verder Alhambra is. Dus nog ff doorfietsen. Veel kunnen je er niet zien, want je moet eerst betalen (pannenkoek) Dus terug naar beneden met 55km per uur en je mag er maar 40!!! Misschien zijn we wel geflitst. Ach ze sturen de rekening maar op. Hahaha. We hebben nog wat rond gefietst en gewandeld. Leuke stad en sfeer. Terug op de camping de entree geboekt voor het Alhambra voor zondag a.s. Morgen was al vol. Zelaten maar 400 mensen tegelijk binnen. Je krijgt ook een entreetijd toegewezen. We zijn heel benieuwd!!

• 24 September 2016 - 09:24

Gee:

Gaan jullie prachtig vinden. Wij hebben er van genoten. Gr. Uit zonnig vinkeveen.

Marjolein en Theo

We hebben verschillende dingen staan op onze bucketlist. Daar staat o.a. op een grote reis van Nederland naar Beijing. Nu gaat ons dat niet lukken in 7 weken. Maar wachten tot we met pensioen gaan duurt echt te lang. Bovendien moeten we dat ook nog zien te halen. Om ons heen zien we ook wel andere dingen gebeuren. En ja wanneer mag je met pensioen? Misschien moeten we wel tot 70jaar!! Dus we hebben camper gekocht een Cipro uit 2004. Het plan is over land naar Griekenland te rijden. We vertrekken 15 augustus. Nu heeft Tim nog even zijn handen vol aan de grote beurt voor de camper. We hebben PBL uren gespaard waardoor we zo lang vakantie konden opnemen. Laat het avontuur maar beginnen.

Actief sinds 02 Aug. 2014