rondje spanje portugal - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu rondje spanje portugal - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu

rondje spanje portugal

Door: marjolein en theo feenstra

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Theo

03 September 2016 | Frankrijk, Biarritz

dinsdag 30 augustus

Vandaag eerst maar eens boodschappen doen. Al het eten wat we hebben meegenomen is op. Op de fiets, heuvel op en heuvel af. Ver is het niet, maar wel steil. Heerlijk die grote Franse supers. Ze hebben zoveel lekkere (lees kaasjes) dingen. Na een lekkere lunch, stok met Franse kaas, besluiten we om naar het dorp te gaan lopen. schatten dit in op ong. 5km. Vinter is mee. Het is rond 25c met af en toe ene wolkje. Bergje op en bergje af is het. Halverwege een leuk terrasje, waar ze van de muur langs het strand een bar hebben gemaakt. Theo heeft weer last van zijn rug en wil weer terug lopen. Het is te ver voor hem. Rond 15.30u weer terug op de camping, waar we erg lachen om nieuwe buren, die hun caravan wel heel raar neer zetten. Het lijk wel een toneelstuk. we wilden na het eten fietsen naar het dorp, maar we eten hier laat en het is vroeg donker. morgen dus maar. Dan blijven we gewoon nog een nachtje. Wat maakt het uit, we hebben 7 weken!!!!!
Tot morgen.

woensdag 31 augustus.

Als we wakker worden, is het zwaar bewolkt, maar de temperatuur is ok. We fietsen naar de stad. Het is een leuk stadje met veel (soort van) vakwerk huizen. Dit lijkt typisch te zijn voor Baskenland. Langs het strand hebben we het idee terug te zijn in de tijd. Je kan een soort tentje huren, waar je kan omkleden of in de schaduw zitten. En op de foto's van vroeger rond 1800 zie je dat ook nog terug. Er is ook een grijze golf hier. We zijn zo'n beetje de jongsten hier. (hihihi)
Terug op de fiets met veel klimwerk wat zelfs voor onze elektrische fietsen een hele klus is. Ik ga nog even lekker naar het strand. Theo blijft op de camping. Hij heeft best veel last van zijn rug. 's Avonds aan het strand gegeten. morgen gaan we weer verder Spanje in.

Donderdag 1 september

Rond 10.30u rijden we weg van de camping richting Spanje. Het plan was San Sebastian maar we rijden toch door naar Bilbao. Daar zijn we rond 13u op de camperplek. De weg erheen was erg spannend. Heel smal en heel stijl (15%) op en neer. Gelukkig zonder schrammen gehaald. De camperplaats ligt boven de stad en het uitzicht is dan ook prachtig. Er naast ligt een groot park, waar we Vinter goed uit kunnen laten. Dan de bus(stopt voor de deur) en de stad in. Onderweg een leuk gesprek met een Nederlands echtpaar. We hebben Vinter in de camper gelaten met de airco aan. Dat is best wel spannend.
De oude stad is leuk en levendig, met z'n smalle straatjes. Rond 15.30 zitten we op een typisch Spaans plein te lunchen. De dagschotel en dessert voor €8 is geen geld. Tegen 18u weer terug in de camper, waarin het heerlijk koel is. Het is dus heel goed gegaan met Vinter
Morgenochtend het Guggenheim bekijken
VINTER IS VANDAAG JARIG 2 JAAR HIEPERDEPIEP HOERAAA!!!!!!!

Vrijdag 2 september

We laten Vinter goed uit. Hij heeft lekker kunnen spelen in het park. Hij blaft waarschijnlijk nog een beetje Spaans vanuit zijn jeugd.
Op naar Guggenheim. Bus, tram en we stappen voor het museum uit. We lopen er eerst omheen. Het is groot, mooi en imposant. We zijn zo benieuwd naar de binnenkant.
De ingang is wat moeilijk te vinden. Entree €16 per persoon. incl audioguide. Het gebouw is van binnen ook mooi, maar de kunst....... wij vinden het maar niets. Zonde van het geld. Beneden staan grote stukken staal in ronde organische vormen. De tweede verdieping is een expositie van Louise Bourgois (of zoiets). Oude deuren in een kring geplaatst met voorwerpen erin. We worden er niet koud of warm van. De bovenste verdieping, daar hangen wat abstracte schilderijen van o.a. Mondriaan, Picasso en anderen. Dat was nog het beste van alles. Terug bij de camper (buiten 31c) is het heerlijk koel binnen. Vinter uitgelaten en een camping zoeken. We snakken naar een heerlijke douche. Die is er niet op de camperplek. We hebben ons in de camper gedoucht. Helaas ging dat niet goed. Dweilen dus. de afvoer lekt ergens (het lijkt wel of het ons achtervolgt). In het boek vind ik een leuke camping, maar helaas er mogen geen honden op. De NKC app doet het ook niet meer. Hij geeft aan dat we op Ibiza zitten. Beetje uit de richting. Na veel speurwerk vinden we wat wel verder dan gepland. We komen terecht in San Vicente de la Barquera camping Oyanbre. Het is inmiddels zwaar bewolkt en drukkend warm. Op de plek naast ons staat een tent, waar later blijkt dat er 2 teckels wonen. De mensen verbouwen de plek, omdat ze Vinter aan willen vliegen. (de teckels hoor niet de buren.) En die swchat doet niets terug en laat alles over zich heen komen. Onder de plak van die 2 Spaanse vrouwen. hihihihi

• 04 September 2016 - 14:03

Carla Jens:

Hoi Theo en Marjolein en Vinter.
    Wat leuk om jullie verslagen te lezen, via Marlies hoorde ik dat dit kon op deze site. Superleuk. En ook echt de pech erbij met lekkages en de start met APK ellende. Hopen dat de reis verder goed gaat zonder al teveel strubbelingen

Marjolein en Theo

We hebben verschillende dingen staan op onze bucketlist. Daar staat o.a. op een grote reis van Nederland naar Beijing. Nu gaat ons dat niet lukken in 7 weken. Maar wachten tot we met pensioen gaan duurt echt te lang. Bovendien moeten we dat ook nog zien te halen. Om ons heen zien we ook wel andere dingen gebeuren. En ja wanneer mag je met pensioen? Misschien moeten we wel tot 70jaar!! Dus we hebben camper gekocht een Cipro uit 2004. Het plan is over land naar Griekenland te rijden. We vertrekken 15 augustus. Nu heeft Tim nog even zijn handen vol aan de grote beurt voor de camper. We hebben PBL uren gespaard waardoor we zo lang vakantie konden opnemen. Laat het avontuur maar beginnen.

Actief sinds 02 Aug. 2014