rondreis spanje portugal - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu rondreis spanje portugal - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu

rondreis spanje portugal

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Theo

30 Augustus 2016 | Frankrijk, Biarritz

Zondag 28 augustus
Ik ben om 7u wakker dus eruit, douchen en Vinter uitlaten. Zo kunnen we niet al te laat verder rijden. Om 9u vertrekken we. In het dorp gaat het al meteen mis. Er is een dorpsfeest en er staat een hek met een bord Devation (omleiding). Tja voor een auto prima te doen, maar een camper van 3.20 hoog past echt niet door een poort van 2.75. Dus in de achteruit in een klein straatje, gelukkig zonder schade!!!! Via een omweg wel weer de goede route gevonden. Het weer is veel minder warm dan de afgelopen dagen en het is wat bewolkt. We rijden tot ong. 16u en vinden dan een SVR camping. Met Nederlandse eigenaren. De camping ligt stil in het Franse platteland. Ach voor een overnachting prima, maar SAAI!! dat het is. Morgen verder naar de Atalantische kust. Ik heb golfsurfen op mijn bucketlist staan en wil die heel graag afstrepen. “s Avonds koelt het flink af, dus kijken we een filmpje. Dank zij Stef de zus van Lesley (bedankt Stef!!!) thuisbioscoop in de camper. Nederlandse tv ontvangen we niet, maar we kunnen wel filmpje kijken. De camping heet La Motte in Le Fouilloux.
maandag 29 augustus
Het is een koude nacht geweest. Voor het eerst. Wel zo fijn om te slapen. We vertrekken rond 9.30u richting de kust. Heel raar maar we willen St Jean de Luz invoeren in de navigatie, maar elke keer weigert deze. Onderweg komen we erachter dat het hele woord Saint ingevoerd moet worden. Weer wat geleerd wat een mooie kust. Bergen en zee, wat een prachtige combi. Waren de campings in het binnenland bijna leeg, hier zit het vol. Twee keer krijgen we nee, maar uiteindelijk bij camping Merko Lacarra is er een mooie plek.bij de receptie hangt een bord met hondenrassen (bulletjes, mastifs, rotweillers) die niet welkom zijn. Uiteraard staat Vinter er niet bij, dus mag hij mee op de camping. Rond 16u gaan we naar het strand, even de zee voelen. De golven zijn enorm, zo sterk. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Ik word meegesleurd en als je boven komt is de volgende golf er al. Zo verdrink je dus. Het was best wel eng. Ik weet niet of dat golfsurfen afgestreept word van mijn lijstje. We blijven hier een paar nachtjes. Spanje is nog maar 45 km verder.
Km 1411

Marjolein en Theo

We hebben verschillende dingen staan op onze bucketlist. Daar staat o.a. op een grote reis van Nederland naar Beijing. Nu gaat ons dat niet lukken in 7 weken. Maar wachten tot we met pensioen gaan duurt echt te lang. Bovendien moeten we dat ook nog zien te halen. Om ons heen zien we ook wel andere dingen gebeuren. En ja wanneer mag je met pensioen? Misschien moeten we wel tot 70jaar!! Dus we hebben camper gekocht een Cipro uit 2004. Het plan is over land naar Griekenland te rijden. We vertrekken 15 augustus. Nu heeft Tim nog even zijn handen vol aan de grote beurt voor de camper. We hebben PBL uren gespaard waardoor we zo lang vakantie konden opnemen. Laat het avontuur maar beginnen.

Actief sinds 02 Aug. 2014