rondreis Polen - Reisverslag uit Karlsbad, Tsjechische Republiek van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu rondreis Polen - Reisverslag uit Karlsbad, Tsjechische Republiek van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu

Door: marjolein en theo

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Theo

10 September 2015 | Tsjechische Republiek, Karlsbad

Donderdag 10 september
Na een autoritje van ong 100 km komen we aan op een bijna verlaten camping. Camping Sasanka in Sadov. Een allervriendelijkste man heet ons welkom. Het sanitair is keurig. Hij legt ons uit hoe we met de bus of fiets in Karlovy Vary komen. We besluiten te gaan fietsen. Het is maar 6 km dus goed te doen. Wat een verrassing is deze stad. Het is een kuuroord dat gesticht is in de 13e eeuw. Op verschillende plaatsen komt er warm water (gemiddeld 60c) uit een bron. Er lopen heel veel mensen met een soort theepotje dat ze vullen aan zo’n bron. Ze drinken het ook op, blijf je jong bij!!! Wij durven het niet aan op om dit te drinken. En ach we hebben het ook niet nodig hahahaha. De hele stad is een lange promenade van winkels(vooral de duurdere), restaurants, terrasjes en hotels. Aan het einde van de promenade is een kabeltreintje. We nemen die (op aanraden van een meneer die we gisteren tegenkwamen in Pilsen) naar boven. Daar heb je een prachtig uitzicht over de stad. We lopen terug naar beneden. Een mooie wandeling door het bos. We eten zo!! lekker ’s avonds in de stad. Deze dag was echt nog een cadeautje. Terug op de fiets is het erg koud. We schatten een graadje of 10. Theo zijn fiets hapert constant en daar is hij op zijn zachts gezegd niet blij mee. Morgen Duitsland in en zo langzamerhand denken we aan huiswaarts keren.(helaas)
Km stand 2813km

• 10 September 2015 - 22:21

Gee:

Wat een avontuur deze reis heb genoten van alle verhalen. Kom veilig thuis. Xxx van ons.

• 11 September 2015 - 09:24

Marjolein:

Het was zeker een avontuur vooral Polen heeft ons hart gestolen met hun vriendelijke bevolking en hun doorzettings vemogen na jaren lange oorlog en onderdrukking. Mooi land.

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Karlsbad

08 September 2015

rondje Polen

04 September 2015

Marjolein en Theo

We hebben verschillende dingen staan op onze bucketlist. Daar staat o.a. op een grote reis van Nederland naar Beijing. Nu gaat ons dat niet lukken in 7 weken. Maar wachten tot we met pensioen gaan duurt echt te lang. Bovendien moeten we dat ook nog zien te halen. Om ons heen zien we ook wel andere dingen gebeuren. En ja wanneer mag je met pensioen? Misschien moeten we wel tot 70jaar!! Dus we hebben camper gekocht een Cipro uit 2004. Het plan is over land naar Griekenland te rijden. We vertrekken 15 augustus. Nu heeft Tim nog even zijn handen vol aan de grote beurt voor de camper. We hebben PBL uren gespaard waardoor we zo lang vakantie konden opnemen. Laat het avontuur maar beginnen.

Actief sinds 02 Aug. 2014