rondje Polen - Reisverslag uit Pilsen, Tsjechische Republiek van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu rondje Polen - Reisverslag uit Pilsen, Tsjechische Republiek van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu

Door: marjolein en theo

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Theo

09 September 2015 | Tsjechische Republiek, Pilsen

Woensdag 8 september
Als we wakker worden, regent het. Maar na de bui breekt al gauw de zon door. Ik probeer voor het eerst de douche in de camper en jawel die werkt prima. We kopen kaartjes voor de bus en tram bij de receptie. Als we in de bus zitten, komen we er al gauw achter dat we aan de verkeerde kant van de straat zijn ingestapt. Nu zitten we heeeeel lang in de bus. Ach zo zien we nog wat meer van Pilsen. Op de terugweg zien we pas hoe ver we zijn omgereden. Pilsen is een middelgrote stad met veel mooie gebouwen. We lunchen heerlijk in het zonnetje. Daarna is het biermuseum aan de beurt. Daaraan vast zit ook een ondergrondse toer. We doen beide. Nou dat was echt zonde van de tijd!! We liepen door een ondergronds gangenstelsel van kelders. Hier en daar stond er wat nep artikelen in vitrines. Het enige leuke was eigenlijk de gekke “bouwhelmpjes”die op moesten. Daarna het biermuseum, die je met een audioguide rondliep. Te saai voor woorden. Het waren zulke lange verhalen, dat je zo de draad kwijt was. Tegen 18.00u weer terug bij de camper. Lekker onderuit met een boek.

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Pilsen

14 September 2015

10 September 2015

09 September 2015

08 September 2015

04 September 2015

Marjolein en Theo

We hebben verschillende dingen staan op onze bucketlist. Daar staat o.a. op een grote reis van Nederland naar Beijing. Nu gaat ons dat niet lukken in 7 weken. Maar wachten tot we met pensioen gaan duurt echt te lang. Bovendien moeten we dat ook nog zien te halen. Om ons heen zien we ook wel andere dingen gebeuren. En ja wanneer mag je met pensioen? Misschien moeten we wel tot 70jaar!! Dus we hebben camper gekocht een Cipro uit 2004. Het plan is over land naar Griekenland te rijden. We vertrekken 15 augustus. Nu heeft Tim nog even zijn handen vol aan de grote beurt voor de camper. We hebben PBL uren gespaard waardoor we zo lang vakantie konden opnemen. Laat het avontuur maar beginnen.

Actief sinds 02 Aug. 2014