rondreis polen - Reisverslag uit Poznań, Polen van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu rondreis polen - Reisverslag uit Poznań, Polen van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu

rondreis polen

Door: marjolein en theo

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Theo

23 Augustus 2015 | Polen, Poznań

Rondreis Polen 2015
Donderdag 20 augustus
30 jaar getrouwd!!!
theo komt om 11.45u uit de slaapdienst. We gooien de fietsen achterop de camper en WEGWEZEN!!! Het is prachtig weer na al die regendagen. Op naar Berlijn, of eigenlijk Potsdam. Ons eerste doel. Dat halen we vandaag nog zeker niet. Tegen 16.00u besluiten we rond Hanover een camping te zoeken. Er staat er 1 in het ACSIboek. Vreemd, zonder adres. We gaan er dan ook vanuit dat er wel borden zullen staan. Nou niet dus. We rijden zeker een uur in de rondte maar geen camping te vinden. Na 3x vragen weet een man aan welk wegnummer camping Birkensee ligt. Natuurlijk gaan we de verkeerde kant op van de 443. Weer terug. Juist als we het willen opgeven ziet Marjolein het bordje. Het is een camping rond een klein meertje. Prima voor 1 nachtje. Jammer van het geluid van de snelweg, waar de camping nota bene vlakbij ligt. (als je campingplatz Birkensee invoert in de navigatie, kom je er ook ). Hoef je niet 1 ½ uur te zoeken. We besluiten op de camping te gaan eten omdat het onze trouwdag is en omdat we niet van de camping af durven. Die vinden we nooit meer terug. Romantisch is anders, papieren bordje en plastic bestek, met pommes en varkenslapje. Mag de pret niet drukken. Morgen verder naar Potsdam.
Km stand 384km

Vrijdag 21 augustus
Als we wakker worden, is het prachtig weer. We hebben weer heerlijk geslapen in ons smalle bedje van 1.25mtr. breed. Op naar Potsdam, een voorstad van Berlijn. Het is nog 238 km en dat gaat voorspoedig. We zaten echt bijna op de snelweg. Hahahaha en maar zoeken gisteren. We vinden een camping in Ferch, Camping Schielowsee. Wat een mooi plekje in het bos, aan het meer. We besluiten om morgen naar Potsdam te fietsen. Volgens de campingbaas ïst es fur hollander einfach mit dem fahrrad, nur 12 km. Vanmiddag gaan we lekker zwemmen in het meer en Theo gaat hardlpen. (ter voorbereiding van de damtotdamloop, lekker hoor vakantie!). Daarna lekker douchen op de camping. Sta ik daar in me nakie, moet er een muntje erin. Jammer hoor!! De champagne en granaatappelpitjes (voor onze huwelijksdag) maken we vandaag soldaat. Was heeeeeerlijk Henny en Ayla. Vanavond lekker ons kaartspelletje en te bed. Tot morgen.
Km stand 622 km

Zaterdag 22 augustus
HOERA!!! Evert is 60 jaar. Gefeliciteerd ouwe!!!!
We worden laat wakker 9.45 uur. Dat komt niet alleen omdat het vakantie is, maar omdat we helemaal in de schaduw staan en het ’s nachts lekker afkoelt. Rond 11 u zitten we op de fiets naar Potsdam. Een prachtige route langs het meer en door het bos van ongeveer een half uur. De omgeving is erg mooi. Potsdam is ook een erg mooie stad, die na de oorlog en na de val van de muur weer in zijn oude glorie wordt hersteld. Het park Sanssouci is het fietsen waard. Hier staan de paleizen van de koningen en keizers van weleer. De rijkdom straalt ervan af. Al moet er wel veel worden gerestaureerd, er is veel achterstallig onderhoud. Het park is zo groot, dat we blij zijn met onze fietsen. Als je alles moet lopen, ben je echt wel 2 dagen zoet. Daarna in het centrum lunchen we op een terrasje en vermaken we ons met alle vreemde figuren, die langslopen. Ook komen we in de Hollandsche wijk. Leuke straatjes met trapgeveltjes in rode baksteen. Het heeft wel wat weg van Haarlem. Er is zelfs een poffertjes/pannenkoeken restaurant. Tegen 17u rijden we weer terug. Eerst verkeerd (dat hoort erbij), maar gelukkig komen we daar redelijk snel achter. Eenmaal op de goede weg, stoppen we nog voor een biertje. Ook weer zo’n mooi plekje. Op een steiger in het meer. Daar hebben ze een grote vlonder aangebouwd, met een terras en barretje. Hiervanaf wordt er veel gewakeboard. Echt weer een heerlijke vakantiedag tussen de 25 en 28 graden. Morgen door naar Polen. We zijn benieuwd.

Zondag 23 augustus
Om 10u rijden we weg van de camping. Met als doel Poznan. Een provinciehoofdstad van Polen. Afstand ongeveer 300 km. De reis gaat voorspoedig. We nemen de snelweg/tolweg. Er zijn er 3 in Polen. De weg is mooi en heel rustig. (door de tol??) Wel er saai, je ziet alleen maar naaldbossen. De Garmin doet het niet. De navi van de telefoon wel. Er staat 1 camping in Poznan in het ACSI boek. Camping Malta. Rond 13.00ju ziojn we in Poznan. Erg slechte wegen met diepe sporten. De navi stuurt ons een weggetje in met kleine kapotte en scheef liggende betonplaten en veel kuilen, niet normaal meer. Navi geeft aan dat we er zijn. NEE dus geen camping te bekennen. Even vragen maar. Deze man spreekt engels en geeft aan dat we richting centrum moeten en dan maar weer vragen. Ik weet niet hoe vaak we het hebben gevraagd. De meesten spreken alleen vloeiend Pools (ons Pools is niet meer wat het geweest is). Uiteindelijk tegen 16.00u draaien we de camping op. Er zit ook een hotel bij en vakantiebungalows. Het lijkt Dirty Dancing wel. Na een wel erg late lunch en even bijkomen, (t is erg warm) fietsen we een rondje om het meer, waar de camping aan ligt. Er is van alles te doen, een oud stoomtreintje rijd langs de camping (stinkt erg hoor), een bobsleebaan, skibaan, roeibaan, muziek, kroegjes, bowlen in de buitenlucht, teveel om op te noemen. Daarna eten en misschien gaan we vanavond wel even bij de muziek kijken. En oh ja er is WiFi dus contact met thuisfront. Het is hier al om 20.00u donker wel erg vroeg hoor. En we zijn nog even aan de overkant naar een concertje geweest. Een trio stond op te treden, maar klonk behoorlijk vals. We hebben onze stoel niet voor hun omgedraaid.
Km stand 950km

• 24 Augustus 2015 - 06:35

Lidy:

Hoi Feenstraas. Toch even een steekje onder water, bed van 125cm. Geniet maar lekker van jullie bedje en al het moois dat jullie gaan zien.

• 24 Augustus 2015 - 10:41

Marjolein Feenstra:

Hahaha lidy heb toch lekker geslapen

Verslag uit: Polen, Poznań

08 September 2015

rondje Polen

04 September 2015

Marjolein en Theo

We hebben verschillende dingen staan op onze bucketlist. Daar staat o.a. op een grote reis van Nederland naar Beijing. Nu gaat ons dat niet lukken in 7 weken. Maar wachten tot we met pensioen gaan duurt echt te lang. Bovendien moeten we dat ook nog zien te halen. Om ons heen zien we ook wel andere dingen gebeuren. En ja wanneer mag je met pensioen? Misschien moeten we wel tot 70jaar!! Dus we hebben camper gekocht een Cipro uit 2004. Het plan is over land naar Griekenland te rijden. We vertrekken 15 augustus. Nu heeft Tim nog even zijn handen vol aan de grote beurt voor de camper. We hebben PBL uren gespaard waardoor we zo lang vakantie konden opnemen. Laat het avontuur maar beginnen.

Actief sinds 02 Aug. 2014