ritje naar griekenland - Reisverslag uit Matera, Italië van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu ritje naar griekenland - Reisverslag uit Matera, Italië van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu

ritje naar griekenland

Door: theo en marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Theo

12 September 2014 | Italië, Matera

Vrijdag 12 september ’14
Minka en Tom trouwen vandaag. Gefeliciteerd en heel veel geluk samen!!
Vandaag al 4 weken onderweg. We zijn de dagen een beetje kwijt. Vandaag weer zo’n prachtige dag. We verlaten Alberobello en rijden ongeveer 80 km landinwaarts naar het dorp Matera. Bij een boer vinden we een mooie camperplek. In de stallen veel paarden, ezels en geitjes. Heerlijk ruikt het hier. Natuurlijk even aaien. Er is een gratis busje die je naar het centrum rijd. Wij besluiten te gaan fietsen. Ben je toch wat vrijer. Matera is een dorp dat uit de grotten is gehakt. Eenmaal een grot uitgehakt wordt er een gevel voor gemaakt van de mergel waaruit deze berg bestaat. Mergel is redelijk zacht dus goed te bewerken. Het dorp dateert uit de 9e eeuw. Een stevige klim omhoog en we staan in de oude stad. Ongelooflijk wat we hier zien zo mooi. Ook bekijken we het klooster van binnen. (lekker koel die grotten). We lopen hier 3 uur in de rondte, wat een bijzondere plek. Wat is Italië toch een rijk land.
Km stand 3465

08 September 2015

rondje Polen

04 September 2015

Marjolein en Theo

We hebben verschillende dingen staan op onze bucketlist. Daar staat o.a. op een grote reis van Nederland naar Beijing. Nu gaat ons dat niet lukken in 7 weken. Maar wachten tot we met pensioen gaan duurt echt te lang. Bovendien moeten we dat ook nog zien te halen. Om ons heen zien we ook wel andere dingen gebeuren. En ja wanneer mag je met pensioen? Misschien moeten we wel tot 70jaar!! Dus we hebben camper gekocht een Cipro uit 2004. Het plan is over land naar Griekenland te rijden. We vertrekken 15 augustus. Nu heeft Tim nog even zijn handen vol aan de grote beurt voor de camper. We hebben PBL uren gespaard waardoor we zo lang vakantie konden opnemen. Laat het avontuur maar beginnen.

Actief sinds 02 Aug. 2014