ritje naar griekenland - Reisverslag uit Igoumenitsa, Griekenland van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu ritje naar griekenland - Reisverslag uit Igoumenitsa, Griekenland van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu

ritje naar griekenland

Door: theo en marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Theo

09 September 2014 | Griekenland, Igoumenitsa

Dinsdag 9 september ’14
Als we wakker worden is het STRALEND blauw. Toch willen we hier weg, de plek voelt niet fijn. We rijden naar Igoumenitsa. Gaan kijken wat een overtocht kost naar Bari (onderin de laars van Italië). We gaan langs 3 boekingskantoren. De eerste heeft plek voor vannacht voor € 235,-, maar dan moet je de hele nacht op het dek doorbrengen. Lijkt ons niks. De tweede zit voor de volgende 3 dagen vol. Maar de derde (is scheepsrecht), kunnen we morgennacht mee (is woensdag). We kunnen dan “camp on deck”, dat houdt in dat we gewoon in de camper kunnen slapen. We vertrekken dan om 0.30 uur en zijn dan om 9.30 in Bari. En dat voor € 208,-. We hebben uitgerekend dat het 700 km rijden scheelt. We zijn het rijden op de hele slechte wegen een beetje zat. En Albanië hoe lief de mensen ook zijn, de weg langs de kust is veel langer dan de route van de heenweg. Er zijn ook niet zoveel campings. En dan 2a3 dagen door elkaar geschud te worden, nee niet zo’n zin in. Plan is om via Rome te gaan. We hebben nog ruim 3 weken, dus dat komt goed. We vinden een mooie plek om te overnachten aan zee. Lekker zwemmen, snorkelen, lezen, cocktailtje drinken, heerlijk toch.
Km stand 3301

• 09 September 2014 - 20:16

Gee:

spannend besluit maar ik denk dat het een goede beslissing is. Kan je nog even bij mijn baas langs vandaag vertrokken met de auto. Beurs en daarna naar le Marche worden onze schoenen gemaakt.
    Ik rijd donderdag naar Munchen volgende beurs.
    Veel liesfs uit Vinkeveen. xxxx

• 11 September 2014 - 10:09

Lidy En Hans:

Hoi Mensen.
    Wat vliegt de tijd he? Nog maar 3 weken, dan zijn jullie al 4 weg.
    Houdt de camper het goed en slapen jullie nog steeds in 1 bed?

• 11 September 2014 - 19:52

Theo En Marjolein:

hoi hans en lidy
    tijd vliegt maar we hebben ook het gevoel dat we maandenlang op weg zijn. en we zijn net over de helft dus nog een hele tijd te gaan.
    camper rijdt super. begeleid ons over de meest beroerde wegen in zuidoost europa. ook werkt alles aan boord naar behoren. inmiddels dus ervaren camperaars.
    zie verder ons verslag van gister en vandaag.
    tot laters

groeten theo en marjolein.

Verslag uit: Griekenland, Igoumenitsa

08 September 2015

rondje Polen

04 September 2015

Marjolein en Theo

We hebben verschillende dingen staan op onze bucketlist. Daar staat o.a. op een grote reis van Nederland naar Beijing. Nu gaat ons dat niet lukken in 7 weken. Maar wachten tot we met pensioen gaan duurt echt te lang. Bovendien moeten we dat ook nog zien te halen. Om ons heen zien we ook wel andere dingen gebeuren. En ja wanneer mag je met pensioen? Misschien moeten we wel tot 70jaar!! Dus we hebben camper gekocht een Cipro uit 2004. Het plan is over land naar Griekenland te rijden. We vertrekken 15 augustus. Nu heeft Tim nog even zijn handen vol aan de grote beurt voor de camper. We hebben PBL uren gespaard waardoor we zo lang vakantie konden opnemen. Laat het avontuur maar beginnen.

Actief sinds 02 Aug. 2014