ritje naar griekenland - Reisverslag uit Kastrákion, Griekenland van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu ritje naar griekenland - Reisverslag uit Kastrákion, Griekenland van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu

ritje naar griekenland

Door: theo en marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Theo

07 September 2014 | Griekenland, Kastrákion

zondag 7 september '14
Ja hoor , alweer een zwaar bewolkte dag! Als we ontbijten, komt de oude buuf weer wat brengen. Ditmaal 2 perziken. Om 11 uur zou de bus richting Meteora moeten komen, dat wordt 11.15 Griekse tijd. Het is een steile klim omhoog. Het is zo’n wonderlijk landschap. Grote smalle bergen, loodrecht omhoog. Willekeurig geplaatst in het landschap lijkt het. Bovenop de toppen (plateau’s) zijn de kloosters gebouwd. Ze dateren uit de 14e eeuw. Sommigen zijn vervallen, andere gerestaureerd. Een enkele is nog in gebruik door de priesters. Vroeger hing er een touwladder of werden de priesters in een net omhoog getakeld. Nu is er een trappenpad naar toe aangelegd. Om de kloosters te bekijken moet ook betaald worden. Alleen Jara mag er niet in. Theo verteld nog dat Jara is ingezegend door een priester op st Patricksday??!!, maar dat helpt ook als niet. De jongen achter de kassa zegt nog “i love dogs”. Waarop Theo antwoord “you better love your wife!!” We gaan om de beurt naar binnen. In de kapel zijn prachtige schilderingen/fresco’s. de oude keuken is nog intact. Voor de rest is er een museum van gemaakt. Beetje jammer. Wel maken de doodskoppen en beenderen achter een zware deur indruk. Morgen rijden we weer verder richting Levkas. En die (…..) spijkerbroek?? Nog steeds kwijt, een raadsel!!

• 08 September 2014 - 09:15

Gee:

Sleutels, brillen en nu ook al broeken jullie zijn kampioenen in het zoek raken.
    Mooi daar nog nooit van gehoord vast niet toeristisch hier weer een schitterende nazomer dag.
    Liefs van ons

08 September 2015

rondje Polen

04 September 2015

Marjolein en Theo

We hebben verschillende dingen staan op onze bucketlist. Daar staat o.a. op een grote reis van Nederland naar Beijing. Nu gaat ons dat niet lukken in 7 weken. Maar wachten tot we met pensioen gaan duurt echt te lang. Bovendien moeten we dat ook nog zien te halen. Om ons heen zien we ook wel andere dingen gebeuren. En ja wanneer mag je met pensioen? Misschien moeten we wel tot 70jaar!! Dus we hebben camper gekocht een Cipro uit 2004. Het plan is over land naar Griekenland te rijden. We vertrekken 15 augustus. Nu heeft Tim nog even zijn handen vol aan de grote beurt voor de camper. We hebben PBL uren gespaard waardoor we zo lang vakantie konden opnemen. Laat het avontuur maar beginnen.

Actief sinds 02 Aug. 2014