ritje naar griekenland - Reisverslag uit Bushat, Albanië van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu ritje naar griekenland - Reisverslag uit Bushat, Albanië van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu

ritje naar griekenland

Door: theo en marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Theo

02 September 2014 | Albanië, Bushat

Dinsdag 2 september ‘14
De hele nacht blijft het regenen en onweren. Maar als we wakker worden schijnt de zon. Wel erg veel bewolking rondom de bergen.we weten niet wat we doen, blijven of doorrijden. Volgens de campingeigenaar blijven er vandaag buien vallen. Om 10.30 gaan we toch maar verder richting Albanië. We volgen de fjord helemaal. Wat is het hier mooi. (helaas kost het ernorm veel tijd op foto’s te uploaden) We maken een uitstapje in Perast. Een klein middeleeuws stadje met daar voor 2 eilandjes. Daar had de campingbaas een leuke legende over verteld. Rijden dan door naar Kotor. Een prachtige stad met in de haven boten van miljoenen en meer! Helaas lukt het niet om de camper te parkeren het is hier erg druk en weinig parkeergelegenheid. Dus verder maar weer. De weg gaat langs de kust van Montenegro. Veel bochten en steile stukken van soms 10%. De uitzichten zijn echt prachtig. Montenegro is niet erg groot en al gauw komen we richting grens van Albanië. Het laatste stuk is de weg erg smal, bergachtig met overhangende rotsen. (spannend). Na nog een ouderwetse douane met paspoort, groene kaart en kentekenbewijs controle zijn we in Albanië!!!!! Het landschap is meteen anders. Veel vlakker en duidelijk armer. Met wat moeite vinden we de Nederlandse camping in Bushat. Een Nederlandse familie die hier veel goed werk doet voor de straatarme mensen hier. ( zie de website van Camping Albanië). Als we Jara uitlaten zien we meteen de karretjes met ezeltjes ervoor. We raken aan de “praat”met een boer die meteen begint over voetbal. Robben, Sneider, van Persie, hij kent ze allemaal. Hij nodigt ons uit bij hem thuis. Dat hebben we niet gedaan, het ziet eruit alsof het zo kan gaan regenen. Ook hebben we veel trek. Wel een bijzonder (mooi) land. Morgen meer over Albanië.
Km stand 2429

08 September 2015

rondje Polen

04 September 2015

Marjolein en Theo

We hebben verschillende dingen staan op onze bucketlist. Daar staat o.a. op een grote reis van Nederland naar Beijing. Nu gaat ons dat niet lukken in 7 weken. Maar wachten tot we met pensioen gaan duurt echt te lang. Bovendien moeten we dat ook nog zien te halen. Om ons heen zien we ook wel andere dingen gebeuren. En ja wanneer mag je met pensioen? Misschien moeten we wel tot 70jaar!! Dus we hebben camper gekocht een Cipro uit 2004. Het plan is over land naar Griekenland te rijden. We vertrekken 15 augustus. Nu heeft Tim nog even zijn handen vol aan de grote beurt voor de camper. We hebben PBL uren gespaard waardoor we zo lang vakantie konden opnemen. Laat het avontuur maar beginnen.

Actief sinds 02 Aug. 2014