ritje naar griekenland - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu ritje naar griekenland - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu

ritje naar griekenland

Door: theo en marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Theo

30 Augustus 2014 | Kroatië, Dubrovnik

Vrijdag 29 augustus ’14
Een warme dag die we in de zee en op het strand doorbrengen. De eerste stranddag deze reis. Morgen weer verder richting Dubrovnik. Temp 33-35C

Zaterdag 30 augustus ’14
Gisteravond rond 22 u komt er nog een grote camper achter ons plekje staan. Er kan nu niemand meer in of uit. Onze italiaanse buren in paniek. Zij moeten morgen de boot vanuit Split naar Ancona halen. Ze spreken 3 woorden engels. Ook wij willen morgen weg. De zweden beloven ons dat ze morgen rond 9.30 weggaan. In ons beste italiaans vertellen we het aan onze buurtjes. Er ontstaat een heel leuk gesprek met hen. Vanochtend zwaaien ze ons dan ook vrolijk uit. Leuk die korte contacten. Om 10.15 rijden we weg. Het is 200 km naar Dubrovnik. We rijden er bijna 4 uur over. De weg is erg bochtig en volgt de kust, dus heeel veel haarspeldbochten. Maar ooh zo mooi!!!!! Ook nog 20 km Bosnie-Herzegovina. Dus 2x de grens over. Er is na de oorlog een klein stukje kust gegeven aan dit land anders was er waarschijnlijk nog geen vrede geweest ??!! De camping in Dubrovnik (solitudo) is erg duur (€55 per nacht) dus hier blijven we maar 1 nachtje. Dit is boven ons budget. Meteen de stad maar in op de fiets. Het is 4 km naar de oude stad. Helaas veel steile straten (ook wel eens omlaag gelukkig) In de hitte (35/36C) lopen we door de oude stad, die wel heel erg mooi is. De marmeren staten glimmen hier als een spiegel. We houden het niet erg lang vol, te moe en te warm. Terug naar de camper voor een borrel en schaduw. Morgen zien we wel weer. Op de camping lopen 4 duitse meisjes met 2 kittens van 2a3 weken. Moederpoes schijnt dood te zijn. Zo zielig. Later komen ze nog een met Jara aaien (die laat het heerlijk over zich heen komen) en even lekker te kletsen. Waar we elke avond weer om lachen is dat Theo in bed ligt te lezen met zijn zonnebril op. Geen gezicht 2014
Km stand 2159

• 31 Augustus 2014 - 10:08

Karin Postma:

Hahaha Theo!!!!
    Als jullie nou langs Korfu komen wij hebben zeker 5 leesbrillen liggen

• 31 Augustus 2014 - 21:50

Marjolein:

Ja lachen he karin. Zijn nu in Montenegro dus komen in de buurt.

Verslag uit: Kroatië, Dubrovnik

08 September 2015

rondje Polen

04 September 2015

Marjolein en Theo

We hebben verschillende dingen staan op onze bucketlist. Daar staat o.a. op een grote reis van Nederland naar Beijing. Nu gaat ons dat niet lukken in 7 weken. Maar wachten tot we met pensioen gaan duurt echt te lang. Bovendien moeten we dat ook nog zien te halen. Om ons heen zien we ook wel andere dingen gebeuren. En ja wanneer mag je met pensioen? Misschien moeten we wel tot 70jaar!! Dus we hebben camper gekocht een Cipro uit 2004. Het plan is over land naar Griekenland te rijden. We vertrekken 15 augustus. Nu heeft Tim nog even zijn handen vol aan de grote beurt voor de camper. We hebben PBL uren gespaard waardoor we zo lang vakantie konden opnemen. Laat het avontuur maar beginnen.

Actief sinds 02 Aug. 2014