ritje naar griekenland - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu ritje naar griekenland - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marjolein en Theo Feenstra - WaarBenJij.nu

ritje naar griekenland

Door: theo en marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein en Theo

18 Augustus 2014 | Nederland, Nederland

Vrijdag 15 augustus ’14
Onze eerste lange reis van 7 weken
Om 10 uur is Theo vrij van zijn slaapdienst. Hij haalt nog ff overheerlijke broodjes bij Ad (Tetteroo). Vooral de krentenbol was heerlijk. Om 11 uur rijden we weg richting Duitsland. Zou mooi zijn als we tot München komen. Het is erg druk en we komen voor Arnhem al in de file terecht. Ook in Duitsland is het erg druk, veel file rijden, zo schieten we niet echt op. Tijdens de lunch wisselen we van plek en jaar hoor de buitenspiegel raakt los. Weer stoppen en met enige moeite weer vast gekregen. Rond 18.30 vinden we een camperplek aan de rivier de Main. Voor € 5,- een mooie plek aan de rivier mer uitzicht op een kasteel van het plaatsje Kreuzwertheim. Het regent al de hele dag dus we koken, borrelen binnen. Nog even een ommetje lang de rivier en vroeg naar bed. We zijn toch wel moe.
492 km gereden

Zaterdag 16 augustus ’14
Jara maakt ons al vroeg wakker. (7.30u) We gaan er maar uit. Buiten is het kil en grauw. Na het ontbijt rijden we weg richting Oostenrijk. Het weer is slecht. Veel regen. Ook vandaag weer veel file. Het lijkt wel of alle duitsers vakantie hebben. Wederom schieten we niets op. Maar ach het is toch slecht weer. Rond 17.00 uur zijn we bij camping Mossler aan het Milstattersee in Karinthie. Plaatsje Doriach. We vinden een plekje, mooie camping aan het meer, maar wel erg duur. De omgeving is prachtig. Morgen blijven we hier, even niet rijden. Wel op de fiets een rondje om het meer, is ongeveer 28 km. Speciaal voor de kermisgangers, we hebben heerlijk mee gezongen met de Dijk. Moesten erg aan jullie denken. Veel plezier allemaal!!!!!!
600km gereden.

zondag 17 augustus ’14
We worden pas om 9.30 wakker. Het is prachtig weer we fietsen rond het Millstattersee. De ene oever is erg veel klimmen en dalen dwars door het bos. Het is hier prachtig. In het bos is het ook erg koel. Onderweg lekker picknicken. Jara zit achterop bij Theo en wordt wat door elkaar gehusseld in het fietsmandje. De andere kant van het meer is door meer bewoonde wereld. Langs gezellige plaatsjes. Het terras boven het water met heerlijke ijscoupes konden we niet weerstaan. Terug op de camping lekker afkoelen en zwemmen in het meer, zalig. Morgen rijden we weer verder naar Slovenië.
0 km gereden

08 September 2015

rondje Polen

04 September 2015

Marjolein en Theo

We hebben verschillende dingen staan op onze bucketlist. Daar staat o.a. op een grote reis van Nederland naar Beijing. Nu gaat ons dat niet lukken in 7 weken. Maar wachten tot we met pensioen gaan duurt echt te lang. Bovendien moeten we dat ook nog zien te halen. Om ons heen zien we ook wel andere dingen gebeuren. En ja wanneer mag je met pensioen? Misschien moeten we wel tot 70jaar!! Dus we hebben camper gekocht een Cipro uit 2004. Het plan is over land naar Griekenland te rijden. We vertrekken 15 augustus. Nu heeft Tim nog even zijn handen vol aan de grote beurt voor de camper. We hebben PBL uren gespaard waardoor we zo lang vakantie konden opnemen. Laat het avontuur maar beginnen.

Actief sinds 02 Aug. 2014